december.

Den sista november var jag och Alexander på Pustervik och såg MØ. Det var så bra. Så så bra. 
 
Mamma och jag var på Selma Spa i Sunne en dag. Kan knappt förklara hur skönt vi hade det. Vi gick upp supertidigt för ta bilen till Sunne och såg solen gå upp över de Värmländska landskapen. Man glömmer ofta hur fint det är. 

Jag och Alva lös upp som två små solstrålar när vi såg danskens julpynt. Kan man flytta in i en bar? ja? 

Någon annan fredag träffade jag Alexander på Scandic vid cenralen för att kolla på Kaah. Orimligt mysig spelning som var del av någon after work för medelålders business-människor. Vi brände den nyinkomna lönen på drinkar och gick sedan vidare till Hoki Moki för spelning nummer två den kvällen. 

Har jobbat en hel del och såhär ser det ut ibland när jag går Landsvägsgatan upp till Kastello. 

Det har varit sol! 

Maria, Alva och jag har bakat pepparkakor och druckit glögg. Det ska börjas i tid tänkte vi och gjorde detta i mitten av november. 

Den 4/12 lämnade vi in vår tenta i estetisk teori och jag och Alva firade med suröl på Öltullen i Kålltorp. 

Hmmm vad mer kan man göra som student för att fira att något så eländigt som en tenta är över. Gå på Göteborgs dyraste spa såklart! Matilda, Alva, Charlotte, Maria och jag gick runt på Hagabadet i morgonrockar och badtofflor en hel dag och MÅDDE. 

*hjärtögon emoji*

Hade söndagsdejt på Publik. Spelade schack och drack öl. 

Sen har jag såklart handlat julklappar och druckit glögg och lyssnat på julmusik och köpt nya doftljus: allt för att försöka få en liten liten gnutta julkänsla. Det går sådär. Men! Nu är det snart julafton och ikväll ska jag på jul på Liseberg för andra gången på typ en vecka, så förhoppningsvis infinner den sig snart ändå. God jul! 


vardag |
Upp