en höst i livet.

saker som lätt glöms bort: 
hur tidigt det blir mörkt när man ställer om till vintertid 
att läsa kurslitteratur i tid 
äta ordentliga måltider 
den här bloggen 
 
i slutet av september åkte jag hem till filippa i örebro. vi lagade tacos, lyssnade på vårt favoritavsnitt av alex & sigge och gick på kräftskiva hos fialotta i arboga. så kul helg! 

har lyckats skapa en bra rutin av att laga middagar och dricka vin mitt i veckan med alva. här är en av typ 1000 gånger den senaste tiden. 
 
hittade ett mysigt litet café med rosa inredning på lindholmen.

charlotte och maria en fredagkväll i september. 

firar ett halvår i min lägenhet nu i dagarna och är fortfarande 10 av 10-nöjd med utsikten från mina fönster. 

en söndag efter jobbet mötte jag matilda på andra långgatan för att dricka en öl. därefter gick vi vidare till holy moly med alexander för att kolla på pacific waves. önskar att alla söndagar kunde vara så :') 

hänger i vanlig ordning på dansken minst en gång i veckan. 

de här superstjärnorna var på besök en helg i oktober. <3 

älskar hösten :-) älskar göteborg :-) 

någon gång bjöd jag hem alva, matilda & sophia för tacos och vin. 

alva, alexander, vincent & jag var på hoki moki en lördag! eller mest var vi egentligen på andra ställen och drack öl. och absolut minst var vi på hoki moki. 

gick på stan en eftermiddag när himlen var rosa. 

jag och den här gulliga slog på stort den senaste lönehelgen och drack en drink som var lite för dyr, gick på restaurang och avslutade med att se den nya halloween-filmen på bio.

dessutom har jag hunnit vara på liseberg två gånger sen jag skrev något här sist. :-)) en gång med alexander och hans familj - 

- och nu senast med alva för att gå spökhuset och kolla på halloween-dekorationerna!

gulle-susanna som ska få en bäbis (!!!!!) blev överraskad med en baby shower. nådde en ny nivå av matkoma efter att jag provsmakat på ungefär allt ni ser på bilden. 

i helgen var pappa och fredrik på snabbesök! vi åt bruschetta och musslor på en italiensk liten resturang i vasastan. 

men mest har hösten sett ut såhär: alldeles för varm för att jorden ska må bra men med en temperatur på minst tio grader och solen som värmer som om det vore september så känns det som att vintern i alla fall inte kommer bli lika svåröverlevd. 

vardag |
Upp