jag vet inte.

jag kan se årstiderna skifta utanför mitt fönster. trädkronorna som breder ut sig i min panoramavy är nu orangea. en del bruna. det är oktober. det brukade vara min favoritmånad. nu vet jag inte. har jag en favoritmånad? går det fortfarande att seperera tiden på det sättet. dela upp den i fyra veckors-intervaller och låta dem representera olika perioder av livet? det känns inte som det. jag lägger in saker i min kalender och ser helgerna bockas av. en efter en. scrollar vidare i kalendern. december. januari. nytt år. igen. snart. varje gång jag går in för att skriva någonting här blir jag extra medveten om det. kollar som på ren automatik bak i arkivet och känner inte igen mig själv i ett inlägg skrivet för ett halvår sen men tycker att jag är samma person som i jag vet inte säg oktober 2013. och på det spåret fortsätter det. och fortsätter. och fortsätter. 
 
och så skriver jag något sådant här istället för att det är det som tar plats i hjärnan och bestämmer mig för att den planerade uppdateringen kring vad jag gör i livet får vänta till nästa gång.

men visst är det något speciellt med oktober ändå. 

Upp